Vnitřní řád školní jídelny Prokopa Holého při ZŠ Štáflova

 

Organizace: Základní škola, Štáflova 2004, Havlíčkův Brod

Telefon:  569422390

Ved. školní jídelny:  Martina Bártová

Ved. kuchař :    Martin Krupauer

 

Provoz školní jídelny se řídí:

Vnitřní řád školní jídelny je v souladu s těmito zákony a vyhláškami:

Zákonem 561/2004 Sb., školský zákon, vyhláškou 463/2011 Sb., (novela vyhlášky 107/2005 Sb.), o školním stravování, vyhláškou 165/2021 Sb., o nákladech na závodní stravování a jejich úhradě v příspěvkových organizací zřízených územními samosprávními celky v platném znění, s přihlédnutím k místním podmínkám

 

  1. Podrobnosti k výkonu práv a povinností žáků a jejich zákonných zástupců ve školní jídelně a podrobnosti o pravidlech vzájemných vztahů se zaměstnanci ve školní jídelně

 

  • Povinnosti žáků
  • Dodržovat pravidla vnitřního řádu školní jídelny a pokyny k ochraně zdraví a bezpečnosti
  • Respektovat pokyny dohledu všech zaměstnanců školní jídelny, dohlížejícího pedagoga a pedagogických zaměstnanců
  • Řídit se pravidly stolování, při stravování se chovat v souladu s hygienickými pravidly
  • Hlásit dohledu školní jídelny případný úraz či zranění
  • Odnést použité nádobí a zanechat po sobě čistý stůl
  • Jídlo určené ke konzumaci v jídelně nevynášet z prostoru jídelny (s výjimkou jídlonostičů)
  • Nahlásit ukončení stravování nebo ztrátu čipu
  • Práva žáků
  • Právo na stravování ve školní jídelně mají žáci v době jejich pobytu ve škole
  • Stravovat se ve školní jídelně podle zákona 561/2004 Sb., školský zákon
  • Využívat zařízení a vybavení školní jídelny za podmínek určených tímto řádem
  • Mít zajištěnou bezpečnost a ochranu zdraví a zdravé životní prostředí
  • Být chráněn před jakoukoli formou diskriminace, před sociálně patologickými jevy, nepřátelstvím nebo násilím
  • Požádat dozorujícího pedagoga o pomoc při řešení problému
  • Vyjadřovat vhodným způsobem své názory
  • Má právo na kvalitní a vyváženou stravu
  • Nejsou nuceni ke konzumaci celého vydaného jídla
  • Chování žáků
  • Vstupují do jídelny slušně, zbytečně nemluví, ve frontě se nestrkají, zachovávají klid
  • Strávníci si pověsí svrchní oděv na věšák a odloží aktovku na vyhrazené místo
  • Při rozbití nádobí nebo rozlití stravy požádá strávník personál kuchyně o úklidové prostředky a uklidí po sobě. Za mladší děti na požádání uklidí dozor školní jídelny
  • Povinnosti zákonných zástupců
  • Seznámit se s vnitřním řádem školní jídelny
  • Informovat o změně zdravotní způsobilosti, zdravotních obtíží strávníka nebo jiných skutečnostech, na které je nutno brát ze zdravotního hlediska ohled
  • V době nemoci žáka ho neprodleně odhlásit ze stravy a respektovat dobu odhlašování obědů
  • Uhradit včas stanovený poplatek za stravu ve školní jídelně
  • Nahlásit úplné ukončení stravování žáka vedoucí školní jídelny
  • Práva zákonných zástupců
  • Přihlásit nebo odhlásit své dítě k/ze stravování, a to i v průběhu školního roku
  • Mít možnost seznámit se s aktuálním jídelníčkem s rozpisem obědů včetně alergenů
  • Vznášet připomínky a podněty k práci školní jídelny u ředitele školy
  • Podrobnosti pravidlech vzájemných vztahů strávníků a zákonných zástupců s pedagogickými pracovníky
  • pedagogický dohled vydává strávníkům a zákonným zástupcům pouze pokyny, které bezprostředně souvisí s plněním Vnitřního řádu školní jídelny, dále zajišťuje bezpečnost a další nezbytné organizační opatření
  • informace, které zákonný zástupce poskytne o strávníkovi (zdravotní způsobilost), jsou důvěrné a všichni pracovníci školského zařízení se řídí zákonem č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů
  • ve školní jídelně se žák chová slušně, respektuje pokyny pedagogických pracovníků, vedoucí školní jídelny a kuchařek
  • pravidlo vzájemného respektu platí všeobecně

 

  1. Provoz a vnitřní režim školní jídelny
    • Provoz školní jídelny

Pracovní doba:                     6:30 – 15:00 hodin

Provozní doba:                      6:30 -  14:30 hodin

Výdej obědů:                        11:00 – 14:15 hodin

Výdej do jídlonosičů:           11:00 – 12:30 hodin

  • Režim školní jídelny
  • V jídelně je v současné době plně provozován objednávkový kreditní systém stravování dle vlastního uvážení strávníků. Každý strávník musí mít čip (zálohově zakoupený v hodnotě 100,-Kč), který slouží po celou dobu stravování. Pokud čip vrátí strávník nepoškozený, bude mu záloha vrácena. V případě, že si strávník zapomene čip, oběd dostane na základě náhradního lístku, který mu bude vydán v kanceláři ŠJ.
  • Jídelní lístek je vydáván s týdenním předstihem. Je k dispozici ve vestibulu školní jídelny. Změna jídelníčku je vyhrazena; vedoucí školní jídelny může změnit menu v závislosti na dodávce potravin, havarijní situaci apod. Tato změna bude zaznamenána do jídelního lístku a oznámena strávníkům.
  • Jídlo se vydá žákům a ostatním strávníkům v případě, že mají řádně zaplacenou a přihlášenou stravu. Oběd je automaticky nastaven pro všechny strávníky, po domluvě lze přizpůsobit volbu dle vašich požadavků. Jídlo je nutno si objednat nejpozději do 14.30 hod předešlého dne. V rámci objednávkového systému je rovněž možnost objednávek přes internet. Při této možnosti je nutno si v kanceláři ŠJ vyzvednout přihlašovací heslo. Internetové odhlášky pouze do 5:00 hod. příslušného dne. V případě nutnosti (nemoc, uzdravení, rodinné důvody) je možné si do sedmi hodin ráno téhož dne oběd objednat, či odhlásit v kanceláři ŠJ, nebo telefonicky na čísle 569 422 390. Neodhlášený a nevyzvednutý oběd propadá bez náhrady.
  • Strava se platí zálohově na další měsíc, bezhotovostně na účet  školní jídelny č.2780370297 / 0100, na základě povolení k inkasu, trvalým příkazem, složenkou, nebo fakturací na základě skutečně odebrané stravy. V mimořádných případech hotově v kanceláři ŠJ. Žáci mají právo denně odebrat oběd. Žák nebo student, který nebyl přítomen ve škole, nemá nárok na odebrání oběda v ŠJ. Výjimkou je  první den nemoci, kdy lze vydat oběd do jídlonosiče, pokud nebylo možno oběd včas odhlásit. Další  dny nemoci se musí uhradit plná cena oběda  V případě, že tak nebude učiněno, bude tato částka studentům a žákům stržena z jejich zaplaceného stravného. Po ukončení stravování je každý strávník povinen nejpozději do jednoho měsíce účet zrušit a přeplatek si v kanceláři vyzvednout. Vyplacení tohoto přeplatku z účtu strávníka v hotovosti  je možné uskutečnit pouze po předchozí domluvě v kanceláři ŠJ. Rovněž tak je možné dohodnout bezhotovostní převedení na jiný účet. Každý strávník má možnost kdykoliv požádat o výpis o odebrané stravě.
  • Svátky a prázdniny jsou automaticky odhlášeny.
  1. Podmínky zajištění bezpečnosti a ochrany zdraví strávníků
  • jsou v jídelně zajištěna po celou dobu provozu školní jídelny prostřednictvím pedagogického dohledu
  • žáci jsou povinni chránit své zdraví, zdraví ostatních žáků, pracovníků školy i ostatních osob
  • žáci jsou seznamováni se zásadami bezpečnosti a ochrany zdraví, pravidly chování a hygieny
  • žáci dodržují při všech svých činnostech zásady bezpečnosti a ochrany zdraví, při svém počínání mají na paměti nebezpečí úrazu
  • zdravotní indispozici žáků neprodleně oznámí pedagogickému dohledu
  1. Podmínky ochrany před sociálně patologickými jevy a před projevy diskriminace, nepřátelství nebo násilí
  • je zakázáno nošení, držení, distribuce a zneužívání návykových látek (alkohol, cigarety, drogy) v areálu školy a v prostorách školní jídelny
  • jsou přísně zakázány projevy šikanování mezi žáky, tj. násilí, omezování osobní svobody, ponižování apod., kterých by se dopouštěli jednotliví žáci nebo skupiny žáků vůči jiným žákům nebo skupinám
  1. Podmínky zacházení s majetkem školní jídelny ze strany žáků a studentů
  • Žáci mají právo užívat zařízení školní jídelny v souvislosti se školním stravováním.
  • Žáci jsou povinni udržovat v pořádku a nepoškozené předměty a zařízení ŠJ
  • Žáci šetří zařízení a vybavení jídelny a uklízí po sobě zanechanou nečistotu.
  • Žáci okamžitě oznámí zjištěné závady majetku pedagogickému dozoru případně zaměstnancům ŠJ.
  • Škodu na majetku ŠJ, kterou způsobí žák svévolně nebo z nedbalosti, je povinen zákonný zástupce žáka v plné výši uhradit.
  1. Vlastní organizace provozu:
  • Dozor v jídelně zajišťují vyučující a vychovatelé školní družiny. Rozpis dozorů je vyvěšen v patře u vchodů do jídelen.
  •  V jídelně je vyvěšen jídelní lístek na týden dopředu.
  • Veškeré připomínky k provozu školní jídelny je možné projednat s vedoucí školní jídelny, případně anonymně vhodit do poštovní schránky umístěné ve vestibulu školní jídelny.
  • Vedoucí, její/ jeho zástupce a zaměstnanci školní jídelny ve smyslu evropského nařízení ke GDPR jsou povinni zachovávat mlčenlivost a chránit před zneužitím data, údaje a osobní údaje strávníků školní jídelny a citlivé osobní údaje.
  • Vedoucí, její/jeho zástupce a zaměstnanci školní jídelny shromažďují pouze nezbytné údaje a osobní údaje, bezpečně je ukládají, chrání před neoprávněným přístupem a neposkytují je subjektům, které na ně nemají zákonný nárok, nepotřebné údaje vyřazují a dále nezpracovávají. Řídí se směrnicí školy – Směrnice pro ochranu osobních údajů.
  • Pedagogický dozor dbá o bezpečnost stravujících se, organizuje odběr stravy a zajišťuje čistotu a bezpečnost prostředí/ zejména podlahy/. Žáci se mohou v případě potřeby obrátit na pedagogický dozor/případně zaměstnance ŠJ/

 

 

PaedDr. Prchalová Veronika

          ředitelka školy

V Havlíčkově Brodě dne 1. 9. 2024

Vyhotovil: Bártová Martina – ved. ŠJ

 

 

 

 

We use cookies

Na naší webové stránce používáme cookies. Některé z nich jsou nutné pro běh stránky, zatímco jiné nám pomáhají vylepšit vlastnosti stránky na základě uživatelských zkušeností (tracking cookies). Sami můžete rozhodnout, zda cookies povolíte. Mějte prosím na paměti, že při odmítnutí, nemusí být stránka zcela funkční.